klasa 6
Przedmiot | Temat i instrukcje | załączniki |
Biologia |
Lekcja online 14.20-14.50 Temat: Utrwalenie wiadomości o kręgowcach zmiennocieplnych. Podczas lekcji online przypomnimy i utrwalimy wiadomości o rybach, płazach i gadach. Skopiuj poniższe linki i wykonaj interaktywne ćwiczenia: https://wordwall.net/pl/resource/1019649/biologia/test-ryby-p%c5%82azy-gady
|
|
Historia |
lekcja online godz. 15.30-16.00 Temat: Drugi rozbiór Polski.
|
|
Geografia |
Temat: Energetyka w Europie Treści nauczania: · związek między cechami środowiska przyrodniczego wybranych krajów Europy a wykorzystaniem różnych źródeł energii W oparciu o treść z podręcznika opracuj punkty w zeszycie: 1. Wymień odnawialne i nieodnawialne źródła energii 2. Wpływ środowiska przyrodniczego na wykorzystanie różnych źródeł energii 3. Rodzaje elektrowni Lekcja zostanie omówiona w środę 22.04 na lekcji online W razie pytań będę dostępna na grupie Messenger |
|
Matematyka |
Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie bez rozwiązywania. Treści: Uczeń potrafi podać czy dana liczba jest rozwiązaniem równania. Podręcznik strona:73-75 Polecenia: 1. Zapoznanie z tekstem stron 73-75 2. Rozwiązanie zadania 1 poziom A a , b, c strona 75 3. Praca domowa: do obejrzenia |
|
J.polski |
Temat: Podróż do celu - „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkiena. Treści: Znajomość lektury obowiązkowej. Zadania: Otwórz podręcznik na stronie 210 i wykonaj w zeszycie zadania 4, 5 i 6 z rozdziału „Podróż do celu” - zadania wykonaj z koleżankami i kolegami ze swojej grupy. |
|
Technika |
Temat : Rzutowanie aksonometryczne – dimetria ukośna. Treści – posługuje się terminami: rzutowanie aksonometryczne, izometria, dimetria ukośna i prostokątna, - wymienia nazwy rodzajów rzutów aksonometrycznych, - omawia kolejne etapy przedstawiania brył w rzutach aksonometrycznych 1. Przeczytaj uważnie temat ze strony 46 zwróć szczególną uwagę na rzutowanie dimetryczne ukośne. Jak zauważyłeś kąty między osiami wynoszą 900,1350,1350,. Proszę zwrócić tez uwagę na podziałkę na osiach szczególnie na osi X, to znaczy że wszystkie krawędzie przedmiotu które są równoległe do osi X skracamy o połowę 1:2 Co to oznacza? Otóż jeżeli rysujemy sześcian którego boki mają np. 4cm to krawędzie które są równoległe do osi X skracamy o połowę i będą miały wówczas 2cm. Obejrzyj dokładnie film instruktażowy https://www.youtube.com/watch?v=tOUiKGsG1rU 2.Wykonaj rysunek rzut prostopadłościanu w dimetrii ukośnej - krok po kroku jak na filmie. 3 Zrób zdjęcie wykonanej pracy i prześlij na adres n-la marjola.c@spb.grzegorzew.pl Sprawdź dokładnie czy wykonałeś poprawnie swoją prace. Praca będzie podlegała ocenie. |
|
Informatyka |
Temat: Szukamy najmniejszego elementu i porządkujemy elementy. Treści nauczania Uczeń: -zna pojęcie algorytmu, - stosuje algorytm wyszukiwania elementu największego lub najmniejszego w zbiorze. Podręcznik 77-86 Na podstawie podręcznika i udostępnionych przez nauczyciela pomocy wykonaj zadania. Zadania 1. Utwórz skrypt (Scratch), który wyszuka najmniejszą liczbę na liście. 2. Utwórz skrypt( Scratch), który wyszuka największą liczbę na liście. |
|
Koło geograficzne |
Temat: Dzień Ziemi. Wejdź na stronę i poczytaj: https://epodreczniki.pl/a/strefy-krajobrazowe-ziemi/D1ETWP6PK https://epodreczniki.pl/a/pustynie/D1BSAZPPH https://epodreczniki.pl/a/sawanny/DWzw5UGoo |